BMW 550i

BMW 550i

Zdravím všechny co máte rádi auta, své naleštěné miláčky, o které se s láskou staráte. Proč Vám píšu? Je to jednoduché, každý kdo vlastní auto, má zájem se o ně starat, udržovat ho ve skvělém stavu. Vždy záleží na dobře odvedené práci a moře času a samozřejmě na volbě dílů pokud možno originálů. Sám opravuji auta a dobře vím, že tyto díly se dají nahradit, ale jsou neoriginální díly spolehlivé? Vydrží alespoň polovinu toho co originální?

Říká se: „věc laciná, dvakrát placená“ a toto pořekadlo platí! Málo kdo se zamyslí a mávne nad tím rukou a neuvědomuje si, že kvůli nekvalitnímu náhradnímu dílu může způsobit veliké a někdy i nenavratitelné škody. To samé funguje v péči o interiér vozu, ale i jeho lak. Velmi záleží na tom, jakou chemii zvolíte, ale i na tom, zda svěříte své auto do rukou odborníka, který má bohaté zkušenosti, nebo si ho ošetříte neodborně doma v garáži.

Každého zajímá cena to je jisté, ale i tady platí již zmíněné pořekadlo. Jen odborník ví, jakou chemií ošetřit auto před zimou, nebo před UV zářením… Časem se vždy ukáže, že odborně ošetřený lak má zářivě lesklou barvu a jeho údržba je daleko snadnější. Když přijede na dílnu zákazník, pečlivě spolu auto projdeme, vysvětlíme si, co je nutné udělat, abychom dosáhly toho nejlepšího výsledku, a následně stanovím cenu za kompletní úkon.

Nejprve musím lak ručně umýt vhodnými přípravky, abych odstranil viditelnou špínu, ale hlavně dojde k odmaštění tak, aby nezůstaly žádné mastnoty zbylé vosky a podobně. Na čistém a odmaštěném laku lépe ulpívají ochranné chemické složky a ošetření mnohem déle vydrží. Zásada je nechat čistý lak vyschnout kvůli technologickým postupům. Například lak na BMW je keramický, tvrdý a odolný. Je složen s několika vrstev, aby vyzařoval tu svoji krásu a spektrum namíchaných pigmentů. A to je podle potřeby nutné několikanásobně leštit do té doby než lesk a odstín tónu barvy krásně leze napovrch. Pro představu toto auto bylo leštěno dvoufázově 10x za sebou. Pokud jsou na laku škrábance, je potřeba je opatrně rozleštit. Tato činnost vyžaduje značnou zkušenost a dovednost. Je nutné se soustředit a opatrně postupovat po celém autě.

Jakmile jsou škrábance vyleštěné, lak je čistý a lesklý, mohl bych pokračovat dále v konzervaci, ale já vždy nechám lak několik hodin v určité teplotě odpočinout, aby se ustálil a uzavřel. Pak následuje konzervace, která je nezbytná pro dlouhodobý efekt leštění. Konzervaci dělám vždy a to buď vosky nebo nanotechnologickými složkami – postupy. Vždy zvolím kvalitní produkt nejvhodnější pro daný typ laku. Poslední postup je aqua, který má za následek správný odvod vody z laku kvůli ochraně laku.

Moje práce na tomto BMW vyšla majitele na 20 000, – Kč. V ceně bylo zahrnuto šetrné, ale účinné vyčištění a ošetření koženého interiéru a dvoufázové leštění, které jsem po dvou měsících zopakoval. První fáze práce trvala 48 hod druhá 24 hod. Majitel vozu uvítal moji nabídku, že mu v ceně provedu přeleštění po dvou měsících. Lak měl dostatek času na odpočinek a já jsem mohl po dvou měsících lak zkontrolovat a doladit detaily, které se během té doby objevily. Vždy pracuji s kvalitními produkty co se pohybují na trhu ve světě.

Share this Post